- Hjem
- Tips og triks
Verktøykasse for vellykka arrangementer
Vi vil hjelpe deg med å lykkes!
Du har hatt kontakt med en rådgiver som har hjulpet deg å finne rett format på ditt arrangement og satt opp et tilbud på utstyr og bemanning. Nå som du har akseptert dette tilbudet vil vi gå nærmere i detalj på planleggingen.
Ditt prosjekt har blitt tildelt en prosjektleder hos oss som vil hjelpe deg videre frem mot en vellykket avvikling, avklare viktige steg i prosessen og holde deg informert på vår fremgang underveis.
For å få en god og profesjonell avvikling er det viktig at forarbeidet er godt organisert slik at tekniker enkelt kan sette sammen innhold for dagen. Da vil både foredragsholdere og tilhørere få en god opplevelse uten unødvendige pauser. Vi har derfor satt opp noen punkter med krav til formater og tips til navngiving og deling av presentasjoner og annet innhold som skal vises. Sammen blir vi enige om en tidsfrist for innsending av materialet, denne er viktig å overholde for å sikre gode forberedelser.
Her kan du også finne gode råd til foredragsholdere og annen nyttig informasjon.
Ta kontakt med din rådgiver eller prosjektleder hvis du fortsatt har noen spørsmål etter å ha lest gjennom tipsene nedenfor.
Sjekkliste for eventplanlegger ✅
Her er en sjekkliste over hva vi trenger
Detaljert program per rom, der følgende informasjon er inkludert:
- Kjøreplan med tider og pauser
- Foredragsholdere, navn og tittel
- Tema
- Musikk, dersom dere vil ha noe pause- /ventemusikk (her er det viktig å ha rettigheter på plass)
Flere nyttige tips
Hybridarrangement
Et hybrid arrangement skapes når vi kombinerer fysiske og digitale deltakere. Hva er det, og hvordan funker det?
Foredragsholder online
Vi har samlet sammen gode råd for at du skal ta deg best mulig ut på skjermen, teknisk, visuelt og lydmessig.
Internettklikker
Skal du ha full kontroll over styringen på presentasjonen, benytter vi oss av et verktøy som heter Internet Clicker.