Nyskapende bruk av eksisterende teknologi for å skape merverdi for reklamebransjen

I en mediehverdag hvor konsumenter stadig mer velger hvilket innhold de vil se på, når de vil se på det og på hvilken enhet de vil se på, er jobben med å bryte gjennom støyen stadig vanskeligere, spesielt når det gjelder tradisjonelle reklamekampanjer.

Vi er så vant til skjermer og store reklameplakater over alt, at vi har lært oss til å filtrere ut informasjon som ikke er relevant for oss – både ved hjelp av fysiske reklameblokkere på nett og ved hjelp av hjernens kapasitet til å blokkere ut irrelevant informasjon.

Utfordringen med å fange oppmerksomhet i en overmettet medieverden

Hvordan skal vi da kunne klare å trigge nysgjerrigheten til de potensielle kundene som bare passerer forbi uten å legge merke til budskapet?

Verdien av det uventede: hvordan skape merkbarhet

I Trippel-M har vi stor tro på verdien av det uventede, overraskelser eller steder der ingen skulle tru at en reklamefilm kunne bu. Selvsagt er innholdet og historiefortellingen fortsatt det viktigste, men å fortelle en god historie har liten verdi hvis ingen legger merke til den, eller at den forsvinner i støy.

Det er ingen tvil om at levende bilder blir lagt merke til, men er det bare selve innholdet, eller kan også plasseringen av reklameflaten ha betydning? De siste årene har vi jobbet med plassering av ulike former for reklamemateriell ute i bybilde der alternative flater for informasjon og reklame har vært i fokus. For å oppnå bærekraft og så lite klimaavtrykk som mulig, har alt vært gjort med å bruke eksisterende utstyr på nyskapende og  kreative måter.

Innovativ bruk av reklameflater i bybildet

Under By:larm fylte vi fasaden på Torggata bad med levende bilder, både direktesendinger fra konserter, reklamefilmer og grafikk. Dette ble godt lagt merke til i bybildet og da Netflix skulle lansere sin første norske spillefilm Kadaver, falt valget på Torggata bad som “lerret” og Trippel-M som leverandør av projektorer og avspillingsutstyr for Gyro AS, som stod for arrangementet. Det ble en spektakulær visning av traileren og Netflix bestilte umiddelbart en visningsdag til. Denne løsningen kan også enkelt skaleres til mindre flater. Plassering og synligheten er det som er viktig også her.


Noen år tidligere, i forbindelse med lanseringen av BBC Earth gjorde vi, sammen med JCDeacux,  om reklameskjermen på utvalgte busstopp i Oslo til å vise det som skjedde utenfor busstoppet, krydret med noen slanger som kom “krypende ned fra taket”, eller en liten pingvin som “spaserte langs gaten.” Hele stuntet ble utført med eksisterende teknologi, blandet med kreative sjeler og kunnskapsrike teknikere.

Fremtiden for reklame: LED-skjermer og mobile løsninger

I det siste har LED-skjerm blitt mer og mer vanlig som visningsflate i bybildet, så da blir plassering mer og mer viktig, både for å bli lagt merke til, men kanskje også for å sette sitt preg på et sted som har tilknytning til merkevaren man reklamerer for. Derfor har vi utviklet en løsning for LED-kube på en 20 fots kontainer slik at vi kan sette opp skjermen på kort tid med en forholdsvis lite karbonavtrykk, og forsvinne igjen til forskjell fra store reklamebannere med print. Tidligere i høst stod denne kontaineren på Aker Brygge, synlig for publikum både til vanns, til lands og i luften, og kampanjen ble svært godt mottatt både av kunden og av publikum.

Her har vi også et lavbudsjettsalternativ, nemlig en  takkontruksjon med LED-kube for vanlige personbiler. Svært effektiv og virkningsfull, siden den  kan plasseres alle steder en bil kan kjøre, og være oppe og spille på null tid.

Din partner for kreative reklameløsninger

Så har du en god idé du gjerne vil at så mange som mulig skal få del av? Ta kontakt med oss for en kreativ løsning. Vi har ideene, utstyret og kompetansen som skal til for at du skal få en så effektiv og treffende kampanje som mulig.