Nyskapende bruk av eksisterende teknologi for Ă„ skape merverdi for reklamebransjen

I en mediehverdag hvor konsumenter stadig mer velger hvilket innhold de vil se pÄ, nÄr de vil se pÄ det og pÄ hvilken enhet de vil se pÄ, er jobben med Ä bryte gjennom stÞyen stadig vanskeligere, spesielt nÄr det gjelder tradisjonelle reklamekampanjer.

Vi er sĂ„ vant til skjermer og store reklameplakater over alt, at vi har lĂŠrt oss til Ă„ filtrere ut informasjon som ikke er relevant for oss – bĂ„de ved hjelp av fysiske reklameblokkere pĂ„ nett og ved hjelp av hjernens kapasitet til Ă„ blokkere ut irrelevant informasjon.

Utfordringen med Ă„ fange oppmerksomhet i en overmettet medieverden

Hvordan skal vi da kunne klare Ă„ trigge nysgjerrigheten til de potensielle kundene som bare passerer forbi uten Ă„ legge merke til budskapet?

Verdien av det uventede: hvordan skape merkbarhet

I Trippel-M har vi stor tro pÄ verdien av det uventede, overraskelser eller steder der ingen skulle tru at en reklamefilm kunne bu. Selvsagt er innholdet og historiefortellingen fortsatt det viktigste, men Ä fortelle en god historie har liten verdi hvis ingen legger merke til den, eller at den forsvinner i stÞy.

Det er ingen tvil om at levende bilder blir lagt merke til, men er det bare selve innholdet, eller kan ogsÄ plasseringen av reklameflaten ha betydning? De siste Ärene har vi jobbet med plassering av ulike former for reklamemateriell ute i bybilde der alternative flater for informasjon og reklame har vÊrt i fokus. For Ä oppnÄ bÊrekraft og sÄ lite klimaavtrykk som mulig, har alt vÊrt gjort med Ä bruke eksisterende utstyr pÄ nyskapende og  kreative mÄter.

Innovativ bruk av reklameflater i bybildet

Under By:larm fylte vi fasaden pĂ„ Torggata bad med levende bilder, bĂ„de direktesendinger fra konserter, reklamefilmer og grafikk. Dette ble godt lagt merke til i bybildet og da Netflix skulle lansere sin fĂžrste norske spillefilm Kadaver, falt valget pĂ„ Torggata bad som “lerret” og Trippel-M som leverandĂžr av projektorer og avspillingsutstyr for Gyro AS, som stod for arrangementet. Det ble en spektakulĂŠr visning av traileren og Netflix bestilte umiddelbart en visningsdag til. Denne lĂžsningen kan ogsĂ„ enkelt skaleres til mindre flater. Plassering og synligheten er det som er viktig ogsĂ„ her.


Noen Ă„r tidligere, i forbindelse med lanseringen av BBC Earth gjorde vi, sammen med JCDeacux,  om reklameskjermen pĂ„ utvalgte busstopp i Oslo til Ă„ vise det som skjedde utenfor busstoppet, krydret med noen slanger som kom “krypende ned fra taket”, eller en liten pingvin som “spaserte langs gaten.” Hele stuntet ble utfĂžrt med eksisterende teknologi, blandet med kreative sjeler og kunnskapsrike teknikere.

Fremtiden for reklame: LED-skjermer og mobile lĂžsninger

I det siste har LED-skjerm blitt mer og mer vanlig som visningsflate i bybildet, sÄ da blir plassering mer og mer viktig, bÄde for Ä bli lagt merke til, men kanskje ogsÄ for Ä sette sitt preg pÄ et sted som har tilknytning til merkevaren man reklamerer for. Derfor har vi utviklet en lÞsning for LED-kube pÄ en 20 fots kontainer slik at vi kan sette opp skjermen pÄ kort tid med en forholdsvis lite karbonavtrykk, og forsvinne igjen til forskjell fra store reklamebannere med print. Tidligere i hÞst stod denne kontaineren pÄ Aker Brygge, synlig for publikum bÄde til vanns, til lands og i luften, og kampanjen ble svÊrt godt mottatt bÄde av kunden og av publikum.

Her har vi ogsÄ et lavbudsjettsalternativ, nemlig en  takkontruksjon med LED-kube for vanlige personbiler. SvÊrt effektiv og virkningsfull, siden den  kan plasseres alle steder en bil kan kjÞre, og vÊre oppe og spille pÄ null tid.

Din partner for kreative reklamelĂžsninger

SÄ har du en god idé du gjerne vil at sÄ mange som mulig skal fÄ del av? Ta kontakt med oss for en kreativ lÞsning. Vi har ideene, utstyret og kompetansen som skal til for at du skal fÄ en sÄ effektiv og treffende kampanje som mulig.