Trippel-M med rekordår i 2020 - nå blir Christina Parker ny sjef
Trippel-M har gått fra å være en teknisk leverandør av levende bilder til å bli en teknologileverandør av både live og digitale opplevelser under pandemien. Det har gitt knallresultater. Nå tar gründer og eier Ole-Andreas Løvland ett steg til siden, og ansetter Christina Parker for å lede selskapet til videre vekst.
-Vi har hatt en fantastisk reise det siste halvannet året, og som organisasjon og leverandør har vi vært nødt til å tenke nytt hele veien. Med sin tydelige lederbakgrunn, er Christina den perfekte kandidaten for løfte selskapet videre - fra å være best på teknikk, til å bli en helhetlig leverandør og rådgiver for alle som ønsker å formidle video.
Selskapet har siden starten på 2020 gått fra å bestå av 20 til 32 ansatte. Frem til mars i fjor var hoveddelen av produksjonen knyttet til eventer, festivaler og liveproduksjon for TV. Da pandemien traff, rammet den hardt, men Trippel-M valgte å trykke på gassen. Allerede én uke etter nedstengningen, var de klare til å ta imot kunder i et nyetablert streamingsenter med egenutviklet teknologi.
-Samspillet mellom skjermer, video og mennesker handler om teknologi og ikke nødvendigvis teknikken. Vi utvikler egen programvare der det trengs, noe som har vært avgjørende for den veksten vi nå ser. Dette kombinert med en ny sjef bak rattet som kjenner verdien og viktigheten av godt innhold gjør at vi posisjonerer oss tydelig i markedet, sier Løvland.
Styrker seg på innhold
Parker kommer fra stillingen som administrerende direktør i TV-produksjonsselskapet Rubicon, men sluttet i fjor høst etter oppkjøpet av Banijay. Hun har tidligere bygget opp influencer-byrået Splay, som hun ledet frem til 2019. Nå gleder hun seg til å ta fatt på et nytt eventyr.
-Trippel-M er en utfordrer som tør å satse når hele verden stopper opp. Den omstillingsevnen og energien som hele selskapet har vist det siste året er utrolig inspirerende, og sammen er jeg sikker på at vi har de helt rette forutsetningene for å kunne skape enda mer og bedre visuell kommunikasjon, både til byråer, merkevarer, TV og kultur, sier Parker.
Med i sekken har Parker 9 år med erfaring fra kreativ bransje og innholdsproduksjon, fra både start-ups og internasjonale konsern. Hun tror denne erfaringen vil komme godt med når selskapet skal jobbe videre med å sikre de beste live-opplevelsene for levende bilder i tiden som kommer.
-I Ole og Trippel-M har jeg funnet en gjeng og en plass med en lekenhet og en entreprenørånd som man ikke finner så mange andre steder. Selskapets bunnsolide teknologikompetanse sammen med min ekspertise på både kommersiell og redaksjonell video, er en perfekt match i en verden der både vi og kundene hele tiden må finne nye kreative løsninger for å få budskapet frem. Nå gleder meg bare til å lære masse og komme skikkelig i gang, avslutter Parker.